Insulux Capsule Malaysia - Kapsul Insulex untuk Mengekalkan Gula Darah! Price

Berikut adalah beberapa fakta pra-diabetes dan cadangan untuk menurunkan risiko anda, atau risiko orang yang disayangi, menghidap diabetes:

Pra-diabetes adalah keadaan di mana paras gula darah berada di Insulux atas normal tetapi tidak cukup tinggi untuk didiagnosis sebagai kencing manis. Berikut adalah nombor gula darah yang perlu anda ketahui:
Julat normal: 60-99
Pra-kencing manis:100-125
Kencing manis: 126+ pada dua ujian darah berasingan.

f:id:fettleride:20210715142422j:plain


Keadaan ini juga boleh didiagnosis dengan ujian toleransi glukosa selama dua jam dengan normal sehingga 139 dan pra-diabetes, atau toleransi glukosa terjejas, tahap 140-199. Ujian yang lebih baru yang boleh digunakan untuk menunjukkan keadaan ini adalah purata A1C, atau tiga bulan. Nombor pra-diabetes A1C adalah 5.8%-6-4%. Diabetes didiagnosis pada 6.5%.
Menurut Persatuan Diabetes Amerika, sebilangan besar orang dengan keadaan ini menjadi pesakit kencing manis dalam tempoh 10 tahun selepas diagnosis pra-diabetes awal.
Siapa yang berisiko terbesar untuk pra-kencing manis atau kencing manis?

Penghidap sejarah keluarga diabetes
Orang-orang yang etniknya adalah Afrika-Amerika, Hispanik, Amerika Asia, Keturunan Pulau Pasifik, atau Eropah Timur (Yahudi)
Orang yang berumur lebih 40 tahun
Orang yang mempunyai berat badan berlebihan, atau mempunyai apnea tidur, gaya hidup yang tidak aktif, sindrom ovari polikstik, diabetes kehamilan, atau trigliserida yang tinggi
Pada tahun 2001, Institut Kesihatan Negara telah melengkapkan Program Pencegahan Diabetes dan mendapati bahawa perubahan gaya hidup mengurangkan risiko menjadi pesakit kencing manis walaupun anda mempunyai keadaan ini.
Bagaimana anda boleh mengetahui jika anda atau seseorang yang anda kenali menghidap pra-diabetes? Ambil ujian glukosa darah. Anda boleh melakukan ini di rumah dengan Kit Ujian Risiko Diabetes Insulux Capsule Malaysia Di Rumah. Insulux Capsule Malaysia adalah ujian 3 minit yang mudah digunakan, bijaksana 3 minit yang diluluskan oleh FDA. Keputusan peribadi purata glukosa darah 90 hari anda akan dihantar kepada anda dalam 7-10 hari. Doktor anda juga boleh mentadbir ujian saringan diabetes yang sesuai. Hanya selesai!

Tidak seperti kencing manis, keadaan ini mungkin tidak mempamerkan sebarang gejala seperti dahaga, kelaparan, keletihan, kulit kering, jangkitan kerap, penglihatan kabur atau masalah seksual. Hanya 50% orang yang menghidap diabetes mempunyai gejala dan orang yang menghidap pra-diabetes mempunyai gejala yang lebih sedikit.
Senaman adalah disyorkan untuk mengurangkan risiko pra-diabetes anda dan kebimbangan kesihatan yang lain. Aktiviti aerobik seperti berjalan kaki, menunggang basikal, atau berenang selama 150 minit seminggu (dipecahkan kepada sesi 30 minit) adalah tempat yang bagus untuk dimulakan. Senaman merendahkan rintangan insulin yang merupakan pendahulu kepada kencing manis dan pra-diabetes.
Tabiat makan yang baik adalah penting untuk mengurangkan risiko anda menghidap pra-diabetes. Kurangkan jumlah karbohidrat anda - terutamanya karbohidrat dengan indeks glikemik yang tinggi seperti jus buah-buahan, soda biasa, roti putih dan beras putih. Tonton saiz bahagian anda dengan menggunakan kaedah plat 9-inci:

1/2 pinggan buah-buahan dan sayur-sayuran
1/4 pinggan daging tanpa lemak atau protein
1/4 pinggan bijirin atau kanji, seperti beras atau pasta
Kurangkan jisim badan anda 5-10%. Ini mengurangkan rintangan insulin yang mengurangkan peluang anda untuk menghidap diabetes.
Berhenti merokok.


Kawal tekanan darah anda dan tanya doktor anda untuk profil lipid darah. Ini akan membantu memahami keadaan kesihatan kardiovaskular anda. Penghidap diabetes pra-diabetes mempunyai 1.5 kali risiko mendapat penyakit kardiovaskular, dan orang yang menghidap diabetes mempunyai 2-4 kali risiko mendapat penyakit jantung dan strok mengikut Persatuan Diabetes Amerika.

f:id:fettleride:20210713204046j:plain



Pra-diabetes adalah tanda amaran. Ambil kawalan lebih awal daripada kemudian, atau anda mungkin menangani diabetes pada masa depan anda.